check
על אודות | התכנית המשותפת במנהל עסקים ואמנויות

על אודות

צרו קשר

מזכירות: מירב פישר
02-5880287, meiravfi@savion.huji.ac.il
שעות קבלה: ימים ראשון עד חמישי, 10:00-13:00
בניין מדעי הרוח, חדר 4605

 

 

התכנית המשותפת במנהל עסקים ואמנויות היא תכנית לימודים דו-חוגית המשלבת לימודי בוגר במנהל עסקים ובתחום האמנויות (תולדות האמנות / מוסיקולוגיה / לימודי התאטרון). התכנית פותחת בפני הבוגרות והבוגרים את כל האפשרויות העתידיות הפתוחות בפני בוגרי מנהל עסקים וחוגי האמנויות במסלול הרגיל, ובנוסף מכינה את התלמידות והתלמידים להתברג במוסדות תרבות בתפקידים ניהוליים. השכלתם של הבוגרים משלבת הבנה עסקית ואמנותית של האופן בו מוסדות תרבות ואמנות מאורגנים ומנוהלים, והם רוכשים מערך כישורים ייחודי שמאפשר להפוך את האהבה לאמנות למקצוע מבוקש בעולם התרבות והאמנות. בוגרות ובוגרי שני המחזורים הראשונים של התכנית כבר סיימו את לימודיהם בהצלחה והשתלבו במוסדות אמנות מובילים בירושלים ובארץ, כמו מוזיאון ישראל, תאטרון הזירה הבין-תחומית, מרכז מעמותה, מוזיאון ארצות המקרא ועוד.

 

מה לומדים?

הסטודנטיות והסטודנטים לומדים במסלול לתואר ראשון במנהל עסקים ובאחד מחוגי האמנויות (תולדות האמנות / מוסיקולוגיה / לימודי התאטרון) והם לומדים לעומק תחום אמנות אחד ומתוודעים בצורה משמעותית לעוד שני תחומים לפחות. בנוסף, זוכים התלמידים להכשרה מיוחדת בקורסים ייעודיים לתכנית העוסקים בחשיפה למגוון תחומי האמנויות, בחוויה האמנותית, בניהול בישראל, ועוד. במהלך לימודיהם נפגשים הסטודנטים בתכנית עם היבטים ערכיים, היסטוריים וביצועיים של ניהול מוסדות אמנות ושל העקרונות העומדים בבסיס קיומם ורוכשים ידע מעשי הנדרש לעבודה מסוג זה. מהשבוע הראשון ללימודים יוצאים התלמידים לשטח ומבקרים במגוון אירועי תרבות (תערוכות, מופעים, קונצרטים, הצגות וכו') על מנת להכיר באופן מעמיק את ההיצע האמנותי הירושלמי והישראלי. במקביל לביקור באירועים נפגשים התלמידים גם עם מנהלות ומנהלי מוסדות אמנות מובילים, כגון מוזיאון ישראל, האופרה הישראלית, פסטיבל ישראל, מוזיאון תל אביב, תאטרון הזירה הבין-תחומית, הצוללת הצהובה ועוד, ומקבלים הצצה נדירה להתנהלותם של המוסדות מאחורי הקלעים. התכנית כוללת גם סדנאות המועברות על ידי טובי המרצות והמרצים ומקנות לסטודנטים הכשרה בנושאים ייעודיים כגון פיתוח אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לארגוני אמנות, פיתוח משאבים לארגוני אמנות, זכויות יוצרים באמנויות ועוד. במהלך הלימודים גם משתתפים התלמידים בהתמחות מעשית, שבמסגרתה הם זוכים להתנסות בעבודה בשטח במוסד תרבות ישראלי מוביל לפי בחירתם. רכזת ויועצת מלווה את קבוצת הסטודנטיות והסטודנטים לאורך לימודיהם וקשובה לצרכיהם המיוחדים.

 

אילו יתרונות מציעה התכנית?

התכנית המשותפת מציעה את כל היתרונות של תואר ראשון נפרד בכל אחד מן התחומים, ובנוסף לכך מכשירה את בוגריה לעבודה כמנהלות ומנהלי מוסדות אמנות. הבוגרים רוכשים מערך כישורים מגוון וייחודי שמבדל אותם בשוק המנהלים הצעירים והופך אותם למבוקשים ביותר בעולם האמנות ולבעלי ראיה חדשנית, מקורית ויצירתית. הסטודנטים בתכנית נחשפים להקשרים תרבותיים, ליצירות אמנות ולשאלות של ביצוע ושל ערך האמנות. לידע המשולב האמנותי והעסקי הנלמד בתכנית חשיבות מכרעת ליכולת לנהל בהצלחה מוסדות תרבות ולקדם יוזמות אמנותיות שונות בהצלחה אמנותית וכלכלית. בנוסף, התכנית מציעה לתלמידים מצטיינים את האפשרות לעבור בשנה השלישית ללימודיהם למסלול מיוחד לתואר שני ובמסגרתו לסיים תואר מוסמך במנהל עסקים (MBA) בתוך ארבע שנים מתחילת הלימודים או תואר מוסמך (MA) באחד מחוגי המכון לאמנויות.

 

מהן דרישות הקבלה?

על מנת להתקבל לתכנית יש לעמוד בתנאי הקבלה של החוג למנהל עסקים ושל החוג המבוקש במכון לאמנויות (שימו לב – בחוג למוסיקולוגיה יש מבחן כניסה).

 

מה עושים עם זה?

עובדים בתאטרון, במוזיאון, במשרד הפקות, בתזמורת, בבית האופרה ובמוסדות אמנות שונים בתפקידים ניהוליים ואחרים; משתלבים בתפקידי ניהול אמנויות ברשויות מקומיות ומשרדי ממשלה; עוסקים בהוראה; עובדים כמנהלים; ממשיכים ללמוד לתארים מתקדמים ומשתלבים באקדמיה.